Várnai óvártúra

Leírás

Óváralja (Nezbudská Lúčka) település a Zsolnai járásban (okres Žilina) található, Zsolnától 12 kilométerre a Vág folyó partján. Az útvonal kezdőpontja a komp parkolójánál található, innen indulhatunk a Várna (Varín) községhez tartozó Óvár (Starý hrad /Starhrad) romjaihoz. Kellemes környezetben sétálhatunk, tiszta ösvényeken át vezet az út, közben megpihenhetünk az erre kijelölt helyeken. Olykor szintemelkedéssel is számolnunk kell. Lehetőségünk van frissítő elfogyasztására is egy utunkat keresztező hegyi fogadóban. Egy hegy gerincén araszolva érkezünk vissza a kiindulóponthoz, közben gyönyörködhetünk a bennünket körülvevő tájban.
A festői szépségű helyre épült vár romjai a Vág folyó felett magasodnak. Egy kiugró sziklafokra épült valamikor a 13. század végén. Sztrecsno várával szemben áll, ezért madártávlatból láthatjuk annak romjait is. Birtokosai között tartjuk számon a Balassi családot, Csák Mátét, a huszitákat, a Zólyomi és a Pongrácz famíliát, de tartozott a besztercei ispánsághoz és királyi birtokokhoz is. A történelem során jelentősebb katonai szerepet nem töltött be. A Thököly-féle kuruc szabadságharc bukása után a bevonuló császári csapatok lőporral több helyen is felrobbantották falait. Tulajdonosai a 17. században hagyták sorsára, azóta a pusztul oly sok várhoz hasonlóan.
Ismét egy útvonal, melynek meghódítása vizuális élményekkel ajándékoz meg. Ne habozz hát, indulj el rajta!

Részletesebb tájékoztatásért látogasson a CsavarGO oldalra.